nytt år.

Ja, då var det nytt år igen..2017.. Hinner knappt med längre. Men om man skulle ta en snabb överblick över 2016 så har man hunnit vara me dom ganska så mycket egentligen.
 
I slutet på 2015 flyttade jag från min pappa och in med en kill kompis ute i obbola, inte långt efter jag flyttade in så flyttade jag ut igen och bosatte mig i en trea 5 minuter från stan med två av mina kusiner. Jag fick mitt första riktiga jobb och allt rullande på. Det var snabba två månader på man säger så.
Sen började 2016, ena kunsinen flyttade ut i början på året och min kille flyttade in. Jag jobbade rätt så mycket på mitt nya jobb som personlig assistent och det första halvåret gick fort förbi, fick nya vänner, klippte band med vänner.
Sommaren kom och jag bytte jobb igen.
Jag fyllde 20, vilket enligt mig inte har gjort så stor skillnad, den ända skillanden är att jag inte får åka på barn biljett när jag ska åka buss, man får gå på Systembolget själv vilken leder till att man blir mycket lättare fattigare i plånboken än innan. Men man visste ju att den dagen också skulle komma.
Första Juli flyttade jag och min kille till våran första egna lägenhet och det har varit så skönt att bara vara två personer i en lägenhet och inte typ fem som vi var i trean inne i stan. 
Sommar gick, jag jobbade, var med vänner, fixade i lägenheten. Sen kom hösten och jag började plugga till undersköterska, vilket jag fortfarande gör nu men om jag ska vara helt ärlig så går det inte så jätte bra. Jag försöker men det går som inte riktigt, kommer inte sluta plugga utan jag måste bara ta tag i mig själv om man säger så.
Firade jul hemma hos min killes föräldrar och firade in det nya året med mina bästa vänner.
 
Men om man bort ser från allt de där så har 2016 sprungit förbi, så nu är vi här 2017.
Nytt år nytt jag.. man kan ju alltid försöka uppfylla sina nyårs löften någon gång och jag säger som alla andra och det är att "I år så är det mitt år".
 
Vi får se vad det här året har att erbjuda helt enkelt men vad det än är så kommer det nog bli bra i slutet.
Det var allt för mig denna gången men tills jag skriver igen så får ni hade.

Kommentera här: