Ångest.

Jag har på senaste tiden haft gansak så mycket ångest... Ibland vet jag inte varför medans andra gånger är det helt själbklart varför... Mitt sätt att hantera min ångest är att vara med personer som jag har roligt med. Vissa säger att när man väl får en ångest atack så vill man inte ha med folk att göra överhuvud taget men så behöver det inte vara. Jag känner att de är lättare att komma över det om man har nån som kan hjälpa en att lugna ner sig och bara en som lyssnar på vad man har att säga. En person som inte ställer för många frågor utan väntar på att man själv ska prata. Nu har jag sån tur att jag har folk som finns där när det väl händer, jag har en som lyssnar och låter mig prata sen hjälper med att komma fram till lösningar.
 
Nått som jag gjort väldrig länge är att jag puttar undan mina problem, sopar dem under mattan och ignorerar det helt. Och som jag ångrar mig nu efter, för istället för att ta dem små problemen när dem väl kommer så får man så stora problem på samma gång, jag har lärt mig att sluta putta undan allt och låta dem komma så att man  kan ta tag i de och hitta lösningar.
 
Så sluta putta undan allt, ta tag i det på en gång så kommer man så mycket bättre.
 
 
En bild från mitt portfolio.

Kommentera här: